Digitalni je marketing skup strategija i tehnika koje se koriste za promociju proizvoda ili usluga putem digitalnih kanala. Za razliku od tradicionalnog marketinga, fokus kod digitalnog marketinga je na web stranici, društvenim mrežama, newsletterima i naravno tražilici. Dakle, kod digitalnog marketinga koriste se digitalne tehnologije za ciljanje publike i mjerenje rezultata. Kroz ova dva elementa tvrtke imaju mogućnost svoje marketinške napore usmjeriti prema preciznije definiranoj publici te ostvariti bolje rezultate.
Što je AIDA model?
Prije nego što krenemo u preciznije razlučivanje digitalnog marketinga, važno je objasniti AIDA model. Ovaj model poduzetnicima, tvrtkama i obrtima omogućuje lakše razumijevanje koncepta marketinga.
Awareness (svjesnost) trenutak je kada potencijalni kupci postaju svjesni postojanja proizvoda / usluge. U ovom dijelu tvrtka treba osvijestiti potencijalne kupce o problemu kojeg imaju kroz proizvode / usluge koji će im taj problem riješiti. Često se u digitalnom marketingu za ovu fazu koriste banneri, oglasi i sl.
Interest (interes) je faza u kojoj se pojavljuje zanimanje za proizvod / uslugu. U ovom se dijelu educira potencijalne kupce o rješenju koji nudite kroz određene dokaze (video, članak…).
Desire (želja) je faza u kojoj potencijalni kupci postaju zainteresirani za proizvod / uslugu koju nudite, no možda još nisu 100 % sigurni u kupnju / korištenje. Stoga je u ovoj fazi bitno istaknuti jake argumente zašto bi se trebali odlučiti baš za vas i po čemu ste drugačiji od konkurencije. Pozitivne recenzije i komentari uvijek mogu biti dobar vjetar u leđa za vas.
Action (akcija) je konačna faza u kojoj su potencijalni kupci postali stvarni kupci. Dodatna motivacija i način uz koje ih možete zadržati su pokloni, popusti, garancije i druge tehnike privlačenja i zadržavanja.
Kada smo utvrdili važnost AIDA modela, jasniji su i ciljevi digitalnog marketinga. Prije nego što krenete u aktivnosti, odredite si nekoliko ciljeva, primjerice:
- povećanje svijesti o brendu
- povećanje prometa putem web stranice
- povećanje prodaje
- povećanje lojalnosti kupaca …
Strategije digitalnog marketinga
Jednom kada odredite ciljeve, lakše će biti pratiti rezultate i prilagođavati kampanje. Kada su ciljevi određeni, preciznije ćete odrediti koju strategiju digitalnog marketinga koristiti:
- Oglašavanje putem društvenih mreža
- SEO optimizacija
- PPC oglašavanje
- E-pošta marketing
- Content marketing
- Influencer marketing
- Online PR
Prednosti digitalnog marketinga
U odnosu na tradicionalni, digitalni marketing ima brojne prednosti: preciznije ciljanje određenih niša, lakše mjerenje rezultata uz niže troškove oglašavanja, bolji povrat investicija, više interakcija s publikom…
Stoga, ako još niste uključili neke od navedenih oblika digitalnog marketinga sada je vrijeme! Isprobajte, testirajte, mjerite rezultate pa i ako zapnete, javite nam se.